HTML

GO RUNNING

Friss topikok

Bad Radkersburg félmaraton 2012-06-02

2012.06.02. 22:51 korpaZASZ

Nos, talán még sincs semmi gond a félmaratoni formámmal. Talán ha az időjósok két nappal ezelőtti prognózisa, mi szerint 14 fok és esős idő várható, csak kicsit is bejön és nem az annál jóval kellemetlenebb felhős-napos 23 fok realizálódik. Talán ha élesebb a verseny a közelemben legalább a táv 2/3-án... Szóval akkor bizony ez egy PB gyanús futás lehetett volna valahol 1:18 elejével.

De azért így is van miről írni. A radkersburgi félmaraton most már évek óta egyben a stájer tartományi bajnokság is, no és a 4 állomásból álló Thermenland Futókupa harmadik versenye. A rajtnál be is mondott a szpíker, mint hogy ’Áttilá Korpisch, a kupa éllovasa is eljött”, pedig szerintem csak második vagyok. Csak azért nem nyújtottam be óvást, mert már indultunk is:)
Indultam már egyébként itt két éve: brutális kánikulában – szégyen vagy sem – akkor a fürdőbelépőért futottam egy nagyon szenvedőset (1:31), még úgy is, hogy teljesen lazára vettem. Most azért szelídebb arcát mutatta a kora nyár, de többen megborultak mégis.
A rajt után még nem látszott, ki milyen távot fut (még két rövidebb közül is lehetett választani), így azért 7 kilométerig lehetett mindig ’partnert’ találni. Lehet, hogy kicsit gyorsan is kezdtem a táv negyedéig (3:38min/km), amíg valakivel húztuk egymást, ám ezt akkor ki kellett használni.
Azután viszont azonnal tisztázódott, kik vállalták be a félmaratont: előttem talán ötven méterrel haladt egy kék trikós, illetve még ketten többszázzal – szintén látótávolságon belül.
A féltávig (ami egyébként egy silóban felállított frissítőálomás képében jelent meg) ez nem is változott, majd a kékmezes mellett könnyedén elléptem, onnan már az osztrák maratoni bajnok (2:47 idén Salzburgban) csaj üldözött. Többször félrementem, mert néhány elágazásnál későn szóltak (már ha állt ott egyáltalán valaki...), így néha már a lihegését is hallhattam, főleg, hogy az mp3 lejátszóm az elején újra csak becsődölt. De nem ért utol, sőt a végére kicsit le is maradt.
Akadtak azért kellemetlenebb szakaszok is, néha viszont egyik pillanatról a másikra úgy éreztem, nagyon haladok, sőt, még jobban is menne, de nem akartam csak ezért felelőtlenül gyorsítani. De jól is tettem, mert az utolsó kilométerekre kellett még a tartalék.
Négy részre osztva a tempó/pulzus adatok:
3:38/163
3:45/169
3:49/168
3:49/168
Total: 1:19:23 21.16km 3:45/167
Abszolút 6., korcsoport 3.
Két szombathelyi riválisom, Fábrics-, illetve Nagy Gabi megszenvedték a körülményeket (1:26:25, ill. 1:27:40), lehet, hogy a kissé nyomott időjárás miatt. Ez – tudva, hogy mindkettejüknek jobb nálam a félmaratoni egyéni csúcsuk – még akár növelheti is az időm értékét.
Egyet sajnálok, mégpedig azt, hogy nem akadt hűvös félmaratonom idén tavasszal, ez egyre fontosabb már ahhoz, hogy újra PB-t tudjak futni.
Ennek ellenére ez a nap jól sikerült és a család is jól érezte magát kint, legalább nekik bejött a váratlanul  kellemes idő:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korpa.blog.hu/api/trackback/id/tr394561967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása