HTML

GO RUNNING

Friss topikok

Felkészülés a tavaszi maratonra (Pozsony 2013 03 24)

2013.02.24. 22:01 korpaZASZ

Amikor futásra adtam a fejem 2008 környékén, nem gondoltam konkrétan a maratonra, mint valami végső célra, amely egyszeri lefutása után majd jól visszavonulok, mégis, mostanra valamiért ezt tekintem fő versenyszámomnak. Sőt, első cudarul sikerült félmaratonom után egy osztrák kis faluban (Stinatz) megfogadtam, hogy szépen megmaradok a 10km-eimnél, minden, ami annál több, már bizonyosan nem nekem találták ki.

Mostanra aztán odáig fajult a helyzet, hogy jórészt a félmaraton duplájában gondolkodom, azt hiszem, hogy ennél rövidebb távokon relatíve lassú vagyok (10km-en kb. 35 percnél, 21.1-en 1:17-nél ha megszakadok sem fogok soha jobbat futni), az ultrát meghagyom egyelőre másoknak, a maratonhoz viszont épp eleget tudok és vagyok hajlandó is edzeni.

Eddig futottam is már néhányat: eléggé szélsőséges módon vagy PB vagy feladás/félbehagyás lett a vége. Utóbbiak nem szép dolgok, mégis, egyiknél sem bánom, hogy nem futottam őket végig. Ez még annál is csúnyább dolog, mármint utólag sem bánni…

Idén tavasszal ismét Pozsony a tavaszi maraton helyszíne, tavaly itt pont nem adtam fel (2:49:14), pedig a botrányos időjárás (hideg, hófúvás és erős szél) még indokolhatta is volna.

Szilveszterkor a szokásos hegyi maratonon szerepeltem (2:53:54/40.9km/710m szint), onnan pedig elkezdtem egy jó kis téli alapozást. Kilométerben 114/hét jött ki januárra, 134 pedig eddig februárra. Elkerült betegség és sérülés is, ilyen terhelés (és a kellemetlen tél) mellett ez mindenképpen pozitívum. Egy-egy hét tempóátlaga 4’31”-4’50” körül szóródott, utóbbi a kifejezetten sok hó számlájára írható, sőt, emiatt kimaradt néhány gyorsabb futásom is. Egyszerűen nem lehetett a hóban ilyesmire még gondolni sem.

2013feb_1.jpg

Februári edzéseim

 

Mindent összevetve viszont nagyrészt sikerült az igazán építő edzéseket elvégeznem: 4 db tempó-, 6 hosszú (ebből 2 dombos is), 3 lendületes futás mellett szépen sorakoznak a könnyebb, de a regeneráció, következetesség szempontjából ugyanúgy fontos edzéseim.

A két hónap alatt négy napot nem futottam, ebből az egyik a hegyi maraton másnapjára esett.

Időeredményt nem szoktam előre meghatározni, az túlzottam görcsössé tesz, ha okosan osztom be az erőmet, akkor végig kell tudnom közel egy tempóban futnom azt a majd` 3 órát.

Néhány hét múlva, ha addig nem lesz különösebb probléma, mindenesetre kiderül, mit ér majd a felkészülés, ha nagyon elbénázom, akkor nem zárom ki egy újabb tavaszi maratonon történő indulás lehetőségét sem, ellenkező esetben viszont jöhetnek a rövidebb távok, még akkor is, ha nagy reményeim ott már nem lehetnek.

Most azt gondolom, hogy ez a kilométermennyiség az, ami fenntartja a szükséges motivációmat, szépen építi a formát és nagy részét még a rossz időben is lehet élvezni. Ami ennél több, az már számomra terhes lenne bizonyos szempontból, így egyelőre tartózkodom is a terhelés növelésétől.

1 komment

Címkék: maraton Címkék Pozsony

A bejegyzés trackback címe:

https://korpa.blog.hu/api/trackback/id/tr365102423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maratonfuto 2013.02.24. 22:43:52

Sajnálom, hogy nem leszek ott, mindenesetre így is drukkolok! Ideális körülmények esetén 4 perc alatti átlagtempót várok tőled a versenyen.
süti beállítások módosítása