HTML

GO RUNNING

Friss topikok

Wiener Herbstmarathon, Bécs 2013-10-20

2013.10.21. 21:23 korpaZASZ

Előzetesen: futásomat ajánlom annak a két buzi köcsög osztrák rendőrnek, akik ahelyett, hogy segítettek volna megkeresni a stadionparkoló bejáratát, félreállítottak, majd megvágtak 21 EURra, mert tizenöt métert rossz irányba tettünk meg az autónkkal. Kitáblázva sem volt, hogy behajtani tilos, emellett autópályamatrica hiányáért (Bécs központjában!) is meg kívántak büntetni, csak mert tróger magyarok vagyunk és biztosan már odáig is csaltunk. Azt hiszem, megkapják majd a sorstól (vagy akárkitől) a méltó jutalmukat, ebben nem kételkedem.


A versenyről: Grazra, majd Ljubljanára készültem idén, aztán Bécs lett belőle, éppen a két időpont között. Az év fő versenye számomra a maraton, mert nem is készülök gyorsabb futásokkal, résztávokkal, intervallokkal, hisz fontos, hogy az edzések nagy részét örömmel végezzem (ezen némileg változtatok majd), de így nehéz rövidebb távokon fejlődni.

A kisebbik bécsi maraton 6 kört foglal magában a Práterben (aki nem tudja, ez egy nagyon nagy park stadionnal, kisvasúttal, tavacskával, vidámparkkal és egy nagyon hosszú aszfaltos egyenessel). Az Ernst Happel Stadion a versenyközpont, oda kell mindannyiszor befutni, ahogy a végén is.

Herbstmaraton2013.jpg

Fentiek miatt kellően idegesen sikerült a rajthoz jutnom, segítőm (fényképészem, videósom) Gróf Olivér nyugtatgatott, eleinte kevés sikerrel :)

Aztán elindult a menet (140 maratonista, plusz félmaratonosok, 7km-esek), elképesztően szép futóidőben (9-13 fok, csak a végén sütött ki a nap) egy nagyon sík pályán. Miután elült idegességem (pedig nem szoktam az lenni, aki ismer, tudja) felvettem a ritmusomat, majd egy német sráccal előzgettük egymást, illetve a második cseh futót értük utol. Kicsit megdöbbentett, hogy a német éppen 3 órán belül akart futni, azt gondoltam, ennél gyorsabban tempózunk (soha nem nézek rá az órámra verseny alatt), utólag nézve, ez így is volt (2:51et futott végül)

Unalmas pillanataimban azon agyaltam, hogy 4 körig (28km) könnyedén kéne haladnom, majd az utolsó kettőt már agyilag is sokkal könnyebb teljesíteni. A kulcs a 4. kör volt, hisz ott egész jól sikerült éreznem magam (egy gélt is betoltam előtte), és utána el is hagytam vetélytársaimat, majd 35nél láttam, hogy 2:46ra állok, ha nem borulok meg és bár beálltak a combjaim az utolsó körre, de akkora gondjaim nem akadtak már (bár az a brutál hosszú egyenes mintha megnyúlt volna a végére :) ), Olinak is mondtam a kör elején, hogy ez erősen PB-gyanús. Végül ez be is jött és majdnem 3 perces egyéni legjobbat futottam.

becs3.jpg

Mentálisan sikerült jól lejátszanom a versenyt, idegességem nem befolyásolt, a negyedik kört sikerült kibekkelnem és fizikailag is leginkább a legvége lehetett volna csak kritikus a beállt combok miatt. A lassulás is teljesen elfogadható még, a pulzus pedig olyan, ami több, mint ideális(89-90% végig).


A 6 kör adatai (7034m):

3’52”/160

3’53”/163

3’55”/163

3’57”/163

4’01”/164

4’02”/164


2:46:33 (3’57”min/km /163BPM), absz. 2. hely, korcsoport 1.

EREDMÉNYEK

Összefoglalásként: leszámítva a közvetlen előzményeket, sikerült optimálisra futnom az elejét, beosztanom az erőmet és feldolgoznom a körözés (és a hosszú egyenesek) okozta mentális nehézségeket. Emellett ennél az időjárásnál kívánni sem lehet szebbet-jobbat (nekem 4-5 fok a legideálisabb, de nem panaszkodhatok) és maga a pálya is szinte teljesen sík. A derekamnál jelentkező gyulladás most is végígkísért és bár lefutottam vele egy maratont, ez így nem jó, remélhetőleg ez változni fog.

Videólinkek, köszönhetően Olivérnek:

Frissités 25 km-nél:

https://www.youtube.com/watch?v=fuCrAfmQYHU

utolso kör eleje:

https://www.youtube.com/watch?v=lC-QuRICVy0

befutó:

https://www.youtube.com/watch?v=dYQhgIdFO4k

 

Voltak bennem kételyek, hogy ez az évem kudarc-e (nem volt még PB-m idén), vagy nem (annyira), de ezennel ezt elvetettem. Sok élvezetes (és kevés fájdalmas) edzésből maratonon még lehet fejlődgetni, másban viszont nem igazán.

4 komment

Címkék: maraton pb Wiener Herbstmarathon

A bejegyzés trackback címe:

https://korpa.blog.hu/api/trackback/id/tr515591457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2013.10.31. 09:01:36

Itt is gratulálok a PB-hez és a dobogóhoz.
Amúgy mi az a jobb karodon?

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2013.10.31. 12:43:42

@snatch_: Ilyen szerkezet, ami stimulálja a bicepszemet, hogy még futás közben is fejlődjön, áramimpulzusokat ad neki, mintha edzenék, a jobb karom satnyább , ezért használom.

Jól hangzik, de valójában szimpla telefontartó, ha fejreállok, tudjam hívni az asszonyt:)

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2013.10.31. 13:01:29

Utóbbira gondoltam, de nem hittem, hogy versenyen felveszed. Én kb. 1 hónapja vettem tartót és hordom a telót, de a maratonra nem vettem fel, hiába kérte az asszony.
De miért is állnál fejre? Igen csekély az esély rá.

saramago 2015.10.01. 00:31:38

Gratulálok! Nekem nagy probléma a megfelelő öltözködés... Látom Te 10 fiókban is egy szál trikóban :)
Meg kell szoknom, hogy a végére öltözzek... köszi
süti beállítások módosítása