HTML

GO RUNNING

Friss topikok

Nagykanizsa-Zalakaros félmaraton 2012-05-12 – taktikus versenyzéssel ezüst

2012.05.12. 22:41 korpaZASZ

Pár nappal a verseny előtt Roli kérdezte, hogy mi a célom. Akkor úgy tűnt, hogy befut egy markáns hidegfront a rajtig, aztán mégis maradt a hőség, így “csak” a tavalyi időmet (1:22:43) szerettem volna überelni hasonló időjárás mellett.

A mezőny erősségét jól jelzi, hogy csak az ötödik legjobb félmaratoni idővel rendelkeztem, bár ezen nem is gondolkodtam ott (talán jobb is). Mostanában lazábban melegítek, de az legalább jól ment, aztán még néhány keresetlen szó a többiekkel és már indultunk is.
Mindenki mondta ám, hogy ezúttal nem kezd be cefetül, aztán persze egyedül én tartottam be a szavamat és szakadtam le folyamatosan. A többiek vagy tolták neki (Koló vezérletével), vagy tapadtak, nos, én utóbbira sem voltam képes. Nagyon nem esett volna jól a tempójukban (3:40)  haladni, ez némileg elgondolkodtatott.
Arra gondoltam: “…basszus, már most leszakadok, és ha így távolodnak, a végén tíz percet rám ver majd a mezőny eleje.” Pár bevállalós váltóst azért befogtam gyorsan, aztán elkezdődött, amire titkon számítottam: az első váltópont után (de már némileg előtte is) jól láthatóan közelítettem három versenyzőhöz is, előbb Kolót (a lágyékánál érezte a sérülését), majd a Sipos Csabát (beszúrt az oldala), végül egy emelkedő közepén a Kasza Andrást is befogtam nagyon rövid időn belül.
Szerintem csak haladtam a saját tempómban, ők viszont talán a meleg miatt “kissé” megborultak. A második váltóhely előtti hosszú, árnyékmentes egyenes most szerencsére nem hozta azt a tavalyi szaunát, amire most is számítottam és már csak a Garami Árpi haladt előttem jó 300 méterrel.
Kerültem a hátranézegetést, de érezhetően teljesen leszakadtak az üldözőim (néha egy-egy fényképészt kérdeztem, mit látnak mögöttem), viszont sokszor porzott már a szám a frissítők között, olyannyira, hogy Galambokon egy közkútnál meg is kellett állnom, biztos, ami biztos. Onnan még akadt egy etető, azzal pedig már könnyedén kihúztam a célig, de Árpi is legalább olyan könnyedén őrizte meg az előnyét velem szemben. Viszont csak 4 perccel jöttek be utánam a többiek.

 

A felnégyelt adatok (tempo/pulzus):
3’46”/162
3’53”/166
3’57”/165
3’53”/166
Total: 1:21:05, 3’52”/165, 21km 160m szintemelkedés
Néha úgy érzem, hogy mostanában nem tolom neki úgy, mint kellene. Ezt a relativ alacsony pulzus és az is mutatja, hogy a befutó után és a levezetés során is teljesen jól voltam, azaz kicsit “jobban illene meghalnom”, legalább az utolsó pár kilométeren… Ez majd igazán akkor válhat fontossá, ha tényleg PB-kompatibilis pályán és időjárásban futok majd, akkor egy métert sem szabad ellazsálnom. De ez még nem Keszthelyen lesz, ahol most azt remélem, hogy kánikulát jósolnak, még ha most sokan meg is köveznének ezért:)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://korpa.blog.hu/api/trackback/id/tr34504897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maratonfuto 2012.05.14. 11:32:27

Ilyen időben és ilyen szintes pályán az 1:21 kiváló idő, bravó!
Fölényesen megverted a papíron hasonló képességű riválisokat, persze ehhez az is kellett, hogy csúnyán elfussák magukat az elején. Nagy kérdés, mire leszel képes optimális körülmények között a félmaratonon, de talán ez már csak ősszel fog kiderülni... Vagy még Keszthelyen?
süti beállítások módosítása